דיאטה נכונה עם מים נקיים


מונע זרימה חוזרת והמים נקיים – נכתב באדיבות: כץ איכויות מים

מז”ח (מונע זרימה חוזרת) הוא מתקן המורכב על  מי שתייה, ותפקידו למנוע חדירת מים מזוהמים ממערכות המים שאינן מיועדות לשתייה למי השתייה שלכם. מז”ח יוצר חיץ בין מערכת המים לשתייה ובין מערכות הדישון לגינה, מגדלי קירור, מערכות כיבוי אש והסקה, מרככים להורדת קשיות המים, מכשירי דיאליזה וכדומה. הדבר נחוץ מכיוון שיש תנאים שבהם חוזרים המים העכורים, ומתערבבים עם מי השתייה, ומצב זה יכול להוות סכנה לאנשים השותים אותם.

התקנת מז”ח

התקנת מונע זרימה חוזרת בבית או במוסדות שונים מונע זליגה של מים, שאינם מיועדים ואינם ראויים לשתייה לתוך מי השתייה שלכם. יש לעשות את התקנת המתקן באופן מקצועי, כדי לשמור על איכות המים לשתיה כל הזמן. כדי להתקין מז”ח יש להיעזר בחברה בעלת רישיון ממשרד הבריאות, המאשר לעשות התקנות מסוג זה, ולבצע את כל הפעולות הנדרשות לשם כך.

חברה מקצועית ומיומנת תוכל להעניק לכם את השירותים הבאים:

  • התקנת כל סוגי המזחי”ם
  • בדיקות תקינות מז”ח קיים
  • כיול מונע זרימה חוזרת והכשרתו לעבודה
  • הוצאת תעודות רשמיות לתקינות המזחי”ם לפי מכון התקנים ומשרד הבריאות

סוגים שונים של מזחי”ם והתאמתם

ישנם כמה סוגים שונים של מזחי”ם, ואת התאמתם עושים לפי רמת הסיכון למערכת לאחר שזו זוהתה על ידי אנשי המקצוע. רמות הסיכון האפשריות הן באיזורי לחץ מופחת שבהם רמת הסיכון גבוהה, כאשר יש מרווח אוויר היוצר הפרדה פיזיקאלית במאה אחוז, רמת הסיכון גבוהה גם היא, במצב של חד כיווני כפול רמת הסיכון בינונית, ושובר ואקום עם קפיץ טעון מהווה רמת סיכון נמוכה וכדומה. את ההתקנה עושים בשקיפות מלאה מול הלקוח ואת העבודה מבצעים רק על פי התקנות של משרד הבריאות ומכון התקנים הישראלי. 78779810

על פי תקנות משרד הבריאות יש לעשות בדיקת מז”ח אחת לשנה, ובמקרה שהמתקן זקוק לטיפול ותיקון, יש לעשות בדיקה גם אם עדיין לא עברה שנה מאז הבדיקה האחרונה. בדיקת מזחי”ם נעשית אף היא על ידי אדם מוסמך בלבד, ובתום הבדיקה על ידי מכשיר מיוחד נמסרים טפסי הבדיקה גם ללקוח, גם לספק המים וגם למשרד הבריאות.

התקנת מזחי”ם חשובה ומאד יעילה בבתים עם חצרות וגינות, בבתים שיש להם חיבור לצינורות כיבוי אש במשקים חקלאיים, ובכל מקום שיש סכנה לזרימת מים מזוהמים בחזרה לצינורות השתייה שלנו. כאשר אנו נמצאים או חיים בסיטואציה כזו, והדבר נכון גם למפעלים שונים, הדבר הנכון לעשות הוא להתקין מתקן למניעת זרימה חוזרת. חשוב לציין כי מתקן זה הוא מאד בטיחותי, ובגלל החשיבות שלו יש לו מנגנון התרעה, ובשעת תקלה במתקן הוא מטפטף מים מהתחתית שלו. כאשר מזהים טפטוף בתחתית המז”ח יש לקרוא לאיש שירות מוסמך משרד הבריאות, כדי שידע להתגבר על התקלה, ושידע לעשות בדיקה שנתית למתקן.

 

,

דילוג לתוכן