מה בין בית נקי לחיים בריאים?


באדיבות א.ל ליאור ניקיון- חברת ניקיון- http://www.cleaning-lior.co.il/

פעמים רבות מחנכים אותנו לשמור על הבית שלנו נקי מטעמים של בריאות. אולם, אין ספק שלא מעט מהאנשים שדווקא מקפידים לנקות את ביתם באופן קבוע לא חושבים עד כמה הניקיון שלהם תורם גם לבריאות שלהם. מהצד השני אלו שלא מקפידים על סדר וניקיון – לא יודעים עד כמה הדבר עלול לפגוע בבריאות שלהם. מחקרים הוכיחו מעל לכל ספק, כי קיים קשר בל יימחה בין הניקיון של הבית – לבין הבריאות של הדיירים.

איך זה בא לידי ביטוי?

  • מניעת עובש – כאשר אנו מזניחים פינות שונות בבית עלול להתפתח בהן עובש. העובש, חשוב לציין, הוא לא רק מפגע בעייתי מבחינה אסתטית. העובש עלול להיות רעיל במיוחד אם הוא מתפתח לאורך זמן, ואף לגרום למוות במקרים קיצוניים. כאשר מנקים את כל הפינות בבית ולא צוברים בהן לכלוך – אפשר גם למנוע התפתחות של עובש.
  • ניקוי אזורים סניטריים – יש כמובן אזורים רגישים מאד בתוך הבית – הכיורים שבמקלחת ובכיור, וכן בתי השימוש. מדובר על אזורים שעלולים להיות כר פורה לגידול של חיידקים, אם לא מנקים אותם כראוי. זכרו כי לא מספיק לשטוף את האזור עם מים – אלא יש גם להשתמש בחומרי ניקוי מעת לעת.
  • אבק גורם לאלרגיות – במידה ולא מנקים את האבק בבית, הדבר עלול לגרום לבעיות שונות. כמובן שעבור אנשים שאלרגיים לקרדית האבק, מדובר על סכנה של ממש. אולם גם לאנשים ללא אלרגיות, הדבר עלול לגרום לבעיות נשימה קשות לאורך זמן.

ולכן מתחילים לנקות

לאחר שהבנו את החשיבות שבשמירה על הניקיון בבית, ואנו מבינים את הקשר בין ניקיון לבין בריאות, רק צריך להפשיל שרוולים ולהתחיל לנקות. כמובן שאם אינכם מוצאים לכך את הזמן או האנרגיה – ניתן תמיד לפנות לגורם מקצועי שיסייע לכם.

דילוג לתוכן