בית » תזונה ודיאטה » אך נשמור על תזונה נכונה בזמן העבודה?

אך נשמור על תזונה נכונה בזמן העבודה?

אך נשמור על תזונה נכונה בזמן העבודה?


כל אדם המעוניין לשמור על תזונה נכונה נתקל בדילמה של מה אני אוכל בזמן העבודה? האם לאכול בחוץ או לאכול אוכל מוכן מהבית? העובדה שאנו לא נמצאים במטבח הביתי שלנו מקשה על השליטה שלנו על מה נאכל.

היום, כמעט כל אדם שעובד מבלה את רוב הזמן שלו מחוץ לבית, בעבודה. מכך יוצא מצב שבדרך כלל אנשים אוכלים שתי ארוחות מחוץ לבית בזמן העבודה. חלק מהאנשים מעדיפים לאכול בחוץ במסעדות, מזון מהיר, בתי קפה וכדומה החלק שמעוניין לשמור על תזונה נכונה מתקשה יותר בנושא זה ובדרך כלל מביא אוכל מוכן מהבית.

בהרבה מקומות עבודה יש מטבחון מסודר עם פינת ישיבה, כלי מטבח, מיקרוגל ואבזור נוסף כך שאנשים המביאים אוכל יכולים לחמם את המנה שלהם ולאכול בפינת הישיבה. כמובן, שמנגד יש חברות המציעות חדר אוכל עם ארוחת צהריים מסודרת.

עשה ואל תעשה

שמירה על תזונה נכונה בזמן העבודה אינה משימה קשה אך לעתים אינה תמיד נוחה. ההכנה של האוכל יום לפני בבית יכולה להיות משימה בלתי רצויה. להלן מספר כללים שיעזו בשמירה על תזונה נכונה בזמן שעות העבודה:

1.      שעות קבועות – סעיף זה בהרבה פעמים ממש קשה מהסיבה הפשוטה שלא תמיד יש לנו אפשרות לצאת לאכול לפי השעות שלנו נוח. בהרבה מקרים אנו נתקלים בעומס עבודה, דבר המעכב את היציאה שלנו להפסקת אוכל, ישיבה בשעת הצהריים גם היא יכולה לשבש את לוח הזמנים שלנו באוכל ועוד. אכילה לפי שעות קבועות תורמת בצורה משמעותית לתזונה נכונה ויכולה לעשות שינוי משמעותי.

2.      סוף מעשה במחשבה תחילה – אם נחשוב מעט לפני האכילה נוכל להבין ששמירה על תזונה נכונה תלויה בעיקר בחשיבה שלנו או יותר נכון במוח שלנו. אם אנו נראה צלחת מלאה באוכל מיד המוח שלנו יהיה מגורה וירצה לטרוף את כל הצלחת לכן, מומלץ לאכול בצלחות קטנות ובמנות קטנות (תמיד אפשר להוסיף עוד) . אפקט זמן הארוחה תופס גם הוא תפקיד, חוץ מהעובדה שאנחנו אוכלים במנות קטנות האכילה תימשך לזמן יותר ארוך ומיד המוח שלנו יגיד שאנו אוכלים הרבה זמן, כלומר אוכלים הרבה.

3.      בחירה נכונה של האוכל – הקפידו לאכול יותר ירקות , פרות וסלטים בזמן ארוחת הצהריים ופחות פחמימות. בנוסף את המנה העיקרית נסו לבחור בצורה הטבעית שלנו כגון סטייק, עוף מלא ועוד. הימנעו מאכילה של לחם, פיתות ואוכל עם שמן.

4.      שתייה נכונה – בדרך כלל אנשים מרבים לשתות שתייה מתוקה, בעיקר כדי לקבל תחושת רוויה מהירה. נסו לשתות פחות שתייה מתוקה ומיצים שונים ונסו לשתות יותר מים, סודה וכדומה.

5.      ארוחת בוקר – הרבה אנשים מעדיפים לדלג על ארוחת הבוקר ולהמשיך ישר לארוחת הצהרים. מקרה כזה יוצר מצב לא רצוי בכלל. כאשר אנו מדלגים על ארוחת הבוקר אנחנו דוחים את הרעב שלנו כך שבעצם אנו מגיעים לארוחת הצהרים יותר רעבים וכך אנו אוכלים יותר.

לסיכום

אכילה בריאה בזמן העבודה היא לגמרי בשליטה שלנו, יש הרבה גורמים מפריעים אך גם אתם ניתן להתמודד ולהמשיך להתמיד בתזונה נכונה. הכול תלוי בכוח הרצון וההתמדה שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *


Skip to content