העולם ההולך ומתקדם של מכשירי שמיעה


מכשירי שמיעה לבישים, נכנסו לשוק לפני עשרות שנים, במשך שנות החמישים. מדובר על מכשירים שהתבססו על טרנזיסטורים. בשנות הששים, השתכללו המשכירים והפכו דומים יותר לאלו המצויים כיום – מכשיר שמיעה ששילב מיקרופון, מגב וסוללה – הכל ביחידה אחת, המולבשת מעל האוזן. מכשירה שמיעה זה מכונה “מכשיר שמיעה אנלוגי”.

הטכנולוגיה שאינה חדלה להתפתח

בשנות השבעים, עקב התפתחות טכנולוגיית הסוללות, תוך מזעורן לגודל קטן עד מאוד, פותח מכשירי שמיעה שמוקם בתעלת האוזן. בעשור הבא, שילבו מכשירי השמיעה מעבד אותות דיגיטלי. בשנת 1996, שווקו לבסוף מעשירי השמיעה הדיגיטליים, אותם אנו רואים כיום. הטכנולוגיה המתפתחת כוללת גם את השכלול ההולך וגדל של מכשירי השמיעה. פיתוחן של אלה מתמקד בשיפור יכולותיו של מעבד האותות.

מכשירי שמיעה מהווים אמצעי עזר שאינו זול כלל. לא כל כבד שמיעה ידו משגת להשיג מכשיר כזה. מחיר של מכשיר שמיעה עשוי להגיע לכדי אלפים של שקלים. מסיבה זאת, מוסדות רפואיים שונים עוסקים גם בסיוע כלכלי עבור כבדי שמיעה, כדי להקל עליהם לרכוש את המכשיר. מימון המכשירים עשוי לשנות את חייהם של כבדי שמיעה שאחרת לא יוכלו להשיג את המכשיר ולשפר את שמיעתם.

קופות החולים השונות מציעות הנחות מסוימות לחבריהן. קופת חולים כללית משתתפת בסכומי רכישת מכשירי השמיעה. ומעניקה סכומים נאים למדי לכבדי שמיעה, במסגרת סל הבריאות. השתתפות במסגרת הסל היא אחידה למבוטחים כולם. קופת חולים מכבי, בדומה לקופת חולים, במסגרת סל הבריאות, מעניקה החזר של 3,000 שקלים בעבור כל אוזן. קופת חולים מאוחדת מעניקה מענקים בתנאים זהים לקופות החולים שהוזכרו לעיל. קופת חולים לאומית מעניקה לקטינים החזר בסך 6,000 שקלים – זאת במסגרת של הבריאות.

בני גיל הזהב – זכויות בנוגע לענייני שמיעה

מבוגרים וקשישים הסובלים מבעיות שמיעה, זוכים להנחות משמעותיות למדי בכל הנוגע לרכישת מכשיר שמיעה. מומלץ ביותר לברר את זכויות הקשישים והגמלאים במכוני השמיעה השונים. למזלנו, אנו חיים בעידן טכנולוגי מפותח, עם זמינות לכל לרשת האינטרנט; ניתן כך לברר פרטים חיוניים אודות השירותים להם קשישים זכאים במכוני השמיעה שונים.

מזל שיש אינטרנט – לטובת התאמה של מכשיר שמיעה לכל נצרך ודורש

אתרי האינטרנט מאפשרים גם להתרשם ממכשירי השמיעה ולקרוא פרטים על אודותם. מכוני שמיעה יעניקו הנחות גם לילדים. יצוין כי אחוז הילדים הסובלים מבעיות שמיעה נמוך למדי, שהרי אלו, לרוב נולדו עם אתגרי שמיעה, זאת בניגוד לקשישים, שהפכו כבדי שמיעה עם השנים. 30% לערך מהקשישים חווים הפחתה בשמיעה במשך חייהם, מה שגורם להם להתקשות להבין ולשמוע דיבור של חברים, מה שגם מקשה עליהם לעיתים לתקשר בטלפון. בכדי לשפר את איכות חייהם, כדי לפנות לגורמים הרלבנטיים: יש פתרון – הפתרון קיים. יש רק לעשות את הצעד הנכון ולקחת יוזמה.


דילוג לתוכן