יישור שיניים – הדרך אל חיוך מושלם


כשהיינו ילדים לא ממש הבנו כמה זה יהיה לנו חשוב בהמשך לבצע יישור שיניים, כמה חיוך ירגיש מבויש יותר כאשר נהיה מודעים לכך שיש לנו פגם אסתטי, אותו יכולנו לתקן ביתר קלות בצעירותינו, מכיוון שבאותו זמן הגוף עדיין בתהליך של צמיחה ויישור השיניים מתבצע בצורה פשוטה ולרוב גם זולה יותר.

 

להקדים תרופה למכה

ישנן סיבות שונות אשר גורמות לנו להזדקק לאורתודנט אשר יעזור לנו ליישר את השיניים שלנו, ולעיתים מדובר בצמיחה לא תקינה של שיניים כתוצאה משימוש יתר במוצץ או בשל מציצת אצבע אשר גורמים למנשך פתוח.

לכן חשוב מאוד כי יבוצע זיהוי מוקדם של בעיות מעין אלה אשר בסופן נקבל חיוך שהינו רחוק מאותו חיוך ללא פגם אותו אנו שואפים להשיג לעצמנו.

מעבר לחיוך מושלם כך גם נוכל לתקן הרגלים לא טובים אשר בסופם יכול להתקבל ליקוי בדיבור שיכול לגרום להורדת הדימוי העצמי בנוסף לחזות הלא נעימה של השיניים בפה.

מומלץ מאוד לבצע ביקורת אצל רופא השיניים על מנת לשלול בעיות שיכולות להשפיע על המראה האסתטי שלנו לרעה כבר החל מגילאי העשרה ובכך להקדים תרופה למכה.

במידה ומדובר בתוצאה של הזנחה וחוסר טיפול בגילאים אלה ניתן לתקן את המנשך וליישר שיניים עקומות, אלא שבדרך כלל טיפול מעין זה ייקח יותר זמן.

 

אילו טיפולים קיימים להפיכת החיוך שלנו למושלם?

ניתן לחלק את סוגי המכשירים ליישור שיניים לכאלה הנמצאים באופן קבוע על גבי השיניים, ולמכשור נשלף אותו יש לשים ברוב שעות היום והוא ניתן להורדה בלילה. מכשורים קבועים ונשלפים יכולים להיות נראים ובלתי נראים. לכל סוג יתרונות משלו, וכולם מובילים לתוצאה האסתטית הרצויה , בדרך אל החיוך המושלם עליו חלמתם!

 

יישור שיניים על ידי מכשור נשלף נראה ובלתי נראה

מכשירים נראים:

פלטה המיועדת ליישור שיניים – פלטה ליישור שיניים היא כלי נשלף היכול לעזור בשלבים הראשונים של הטיפול, לפני שעוברים למכשור קבוע. לעתים נעזרים בהן על מנת להרחיב בעדינות את הלסת העליונה. למרות שיש לדאוג לטפל בהן, ולהסיר וללבוש אותן באופן יומיומי, עובדת היותן נשלפות עוזרת לשמור על היגיינת הפה.

מכשור נראה נשלף נוסף העוזר בטיפול האורתודנטי הינו מכשיר אקסטרה-אוראלי הדומה לרסן, המיועד לשימוש במיוחד אצל מטופלים צעירים במהלך גידולם.

וכמה זה עולה? המחיר של יישור שיניים נראה לעין הינו נמוך יותר בהשוואה למכשור בלתי נראה.

מכשירים בלתי נראים:

מכשירים אלו מתאימים לטיפול לאחר בקיעתן של השיניים הקבועות, ויש צורף בשיתוף פעולה ואחריות גבוהה מצד המטופל בעיקר בשל הצורך ללבוש את הקשתיות במשך רוב שעות היום. למרות אי הנוחות, הקשתיות השקופות מעניקות את הפתרון הטוב ביותר עבור מטופל המעוניין ליישר את שיניו מבלי שהטיפול יבלוט לעין. דוגמה למכשירים נשלפים שאינם נראים היא כמובן הפלטה השקופה, דוגמאות נוספות ניתן לראות ובמיישרים של שיטת Invisalign.


דילוג לתוכן