עדשות מולטיפוקל: פתרון לראייה איכותית בגיל מתקדם

עדשות מולטיפוקל: פתרון לראייה איכותית בגיל מתקדם

עדשות מולטיפוקל כבשו בסערה את השוק הישראלי והבינלאומי מאחר ועדשות אלה מציעות פתרון מתקדם ואיכותי לאנשים אשר זקוקים ליותר מזוג משקפיים אחד, לדוגמה משקפי קריאה שנועדו לקריאה ממרחק קצר ומשקפי ראייה התורמים לראייה ממוקדת וחדה למרחק. עדשות מולטיפוקל הן רב מוקדיות, ובהשוואה לחלופות כמו עדשות רגילות ופשוטות ועדשות ביפוקל, יש להן יתרונות רבים, במיוחד לאור העובדה כי המעבר בין אורכי המוקד הקיצוניים נעשה בהדרגה כך שהמעבר אינו מורגש ולא גורם לכאבי ראש ולסחרחורות. עדשות מולטיפוקל מאפשרות ראייה ממוקדת, יעילה ונוחה בין שני מוקדי הראייה הקיצוניים ובתווך ביניהם.

התאמה מלאה לצרכי ולמאפייני הלקוח

עדשות מולטיפוקל נחשבות לפתרון האיכותי והנכון ביותר לסובלים מליקויי ראיה למרחק קצר ולמרחק ארוך. במקום לרכוש שני זוגות משקפיים וכחלופה לעדשות ביופקל בהן סובלים ממעבר חד בין שני אורכי המיקוד ניתן לרכוש עדשות מולטיפוקל בהתאמה אישית. כידוע, בגיל מתקדם רבים באוכלוסייה זקוקים למשקפי ראייה וככל שהגיל עולה, במיוחד כאשר חוצים את גיל 40, מתחילים לסבול מזוקן ראייה, תופעה מוכרת וידועה שנקראת בעגה המקצועית- פרסביופיה. בגלל הגיל מאבדת עדשת העין את גמישותה ולכן סובלים מבעיית התמקדות למרחק רחוק וקרוב. עדשות מולטיפוקל מתאימים לכל טווחי הראייה וכך נמנעים מהצורך לרכוש משקפי קריאה, משקפיים למרחק רחוק לצרכי נהיגה וצפייה בטלוויזיה, ומשקפיים לטווחי מרחק בינוניים כמו עבודה מול המחשב או ראייה תקינה של מחוני הרכב וכדומה.

כדאי לדעת כי עדשות מולטיפוקל אצל מומחים של אופטיקה טל מותאמות באופן אישי לכל לקוח לאחר אבחון מקצועי באמצעות מכשור מתקדם, ובהתאמה למאפייני הלקוח וצרכיו. כאמור, עדשות מולטיפוקל מהוות פתרון מושלם לראייה איכותית בגיל מתקדם, ויש בהן מספר רב של מוקדי ראייה, כך שאין צורך להתאים שני זוגות משקפיים או יותר ונמנעים מהצורך להסתובב לכל מקום עם מספר זוגות משקפיים.

תקופת הסתגלות

ישנה תקופת הסתגלות למשקפיים עם עדשות מולטיפוקל, תקופה המשתנה מאדם לאדם, אך ככל שמידת ההתאמה של העדשות טובה ומקצועית יותר תחושת האי נוחות הראשונית המלווה רבים מתקצרת. לכן, חשוב לפנות רק לאופטומטריסט מקצועי, מנוסה ומוכר וכדאי לדעת כי ישנם אנשים המסתגלים תוך שעות ספורות לעדשות בעוד אחרים זקוקים לתקופה ארוכה יותר, לכן אסור לוותר במהירות מאחר ולעדשות מולטיפוקל יתרונות רבים. אגב, החיסרון העיקרי של עדשות מולטיפוקל הוא טווח שדה הראייה הקצר יותר יחסית לעדשות רגילות ולכן יש להסב את הראש של מנת לראות בברור עצמים בצדדים.

פתרון איכותי ללקויות ראייה בגיל מתקדם

כאמור, לעדשות מולטיפוקל יתרונות רבים, במיוחד לבעלי לקות ראייה למרחק קצר וארוך, תופעה המאפיינת רבים בגיל מתקדם. עדשות מולטיפוקל מונעות את הצורך להצטייד בשני זוגות משקפיים ואז לשכוח לקחת שני זוגות לכל מקום. יש לעדשות המולטיפוקל גם יתרון בריאותי מאחר והן מפחיתות את המאמץ על העיניים וכך נמנעים מעייפות המאפיינת מי שמחליף בתדירות בין זוגות משקפיים שונים עם עדשות מיקוד לטווחים שונים במהלך היום.

לסיכום, עדשות מולטיפוקל נחשבות לפתרון איכותי וחדשני לבעיות של ליקויי ראייה שונים. אבחון מקצועי מאפשר התאמה מדויקת של עדשות מולטיפוקל בהתאם למאפייני הלקוח ובהתאמה לצרכיו הייחודיים ולכן חשוב לפנות רק לאופטומטריסט מקצועי המתמחה בתחום זה.

דילוג לתוכן