3 דרכים לפרק את החבילה ברוח טובה


גירושין הופכים לקלים יותר כשהם נעשים ברוח טובה

תהליך גירושין הינו תהליך לא קל בכלל אשר מלווה בהרבה מאוד רגשות קשים בדרך כלל, אבל הוא ממש לא חייב להיות כך. זה תלוי, כמובן, בסיבה לגירושין, אבל במקרים בהם אין בגידה, או פגיעה רצינית ברגשות או באמון של אחד מבני הזוג, ניתן להתגרש באופן נעים ונינוח אשר ישאיר את שני הצדדים מרוצים, מבלי לפגוע בילדים ובשאר המשפחה. על מנת לעשות זאת ניתן להיעזר באנשי מקצוע כמו יועצים זוגיים, עובדים סוציאליים, מגשרים, או עו”ד משפחה. תהליך הגירושין, כאשר נעשה ברוח טובה, יכול להיות תהליך רגוע ונעים הרבה יותר.

 

 

 3 דרכים להתגרש בידידות

  • פשרה – אחת הבעיות הגדולות ביותר בגירושין היא הרצון לקבל את כל מה שרוצים, מבלי לתת שום דבר. התעקשות מסוג זה הופכת את תהליך הגירושין לארוך יותר ומכוער יותר, ופוגעת בהרבה מאוד אנשים בדרך. בכדי לסיים את זה יפה, חשוב לדעת שבכדי לקבל צריך לדעת גם לתת, ושרק באמצעות פשרה שני הצדדים יוכלו לצאת מרוצים. בכדי להפוך את תהליך הפשרה למוסדר ונוח יותר ניתן להיעזר במגשר או בעו”ד דיני משפחה אשר יסייעו בתהליך חלוקת הרכוש וחלוקת המשמורת על הילדים ויעזרו למצוא את עמק השווה בין שני בני הזוג.
  • הקשבה והבנה – גירושין מלווים הרבה פעמים בכעס רב מצד אחד מבני הזוג, ולעיתים הכעס הוא אפילו הדדי. ניתן להימנע מכעס על ידי הקשבה לרגשות ולתחושות של בן הזוג לשעבר, ועל ידי ניסיון כנה להבין את הסיבות שבגללן הם בחרו לסיים את הקשר, או את הסיבות שבגללן התחיל הריב. רק על ידי הקשבה מיתית וניסיון הבנה, תוך שיתוף רגשות כנים ועמוקים מצדיהם של שני בני הזוג, תוכלו להתגבר על הכעסים, ולהתחיל להבין אחד את השנייה טוב יותר.
  • לא לערב את הילדים – בעיה קשה מאוד בגירושין של זוגות עם ילדים היא שכל אחד מבני הזוג מערב את הילדים בצד שלו של הריב. הילדים יוצאים מבולבלים ומתוסכלים מהריבים של ההורים, והם מאבדים את האמון בשני ההורים, כך שלאחר הגירושין הם ינטרו טינה לשני הצדדים. לכן, את כל התסכולים והמריבות עדיף לשמור לשיחות בין בני הזוג, או אפילו לשיחה עם המגשר או עם עו”ד דיני משפחה.

עדיף לשים את הכעסים והמריבות בצד

גירושין הם תהליך לא נעים ולא פשוט, וכעס וריבים רק מקשים עליו הרבה יותר. בזמן התהליך אתם צריכים לחשוב מה אתם מעדיפים: משפט גירושין שנמשך לאורך שנים עם הרבה עו”ד דיני משפחה שונים וריבים על משמורת ורכוש, או גירושין קצרים וחלקים שנגמרים בהסכמה הדדית על ידי שני בני הזוג, בין אם בסיוע של מגשרים ועו”ד דיני משפחה, ובין אם לאו. האופציה השנייה היא כמובן נעימה יותר, ולכן חשוב להשתדל להתגרש בנועם.


דילוג לתוכן