לעבודה תקינה ובטוחה מתקינים ספרינקלרים


ישנו היבט חשוב במיוחד בבטיחות במפעל, והוא ההיבט כמובן, של הבטיחות באש. המפעל יש לזכור, מועד יותר לפורענות מאשר אזורים אחרים ומתחמים אחרים. הסיבה לכך הוא שבמפעל עובדים עם מכונות שונות, עובדים עם חומרים רגישים יותר, ויש כמות גדולה של אנשים. מכאן, הסיכוי להתפרצות שריפה הוא גבוה יותר, וגם פוטנציאל הנזק לאנשים, לציוד ולסביבה הוא גבוה במיוחד. את כל הדברים הללו אפשר למנוע ולהקטין את הסיכוי שיתפרצו, במידה ומתקינים מלכתחילה ספרינקלרים בתוך המפעל. אולם מהם הספרינקלרים ובמה הם בעצם מועילים?

<< למתעניינים במערכות גילוי אש >> 

הכירו את תרומת הספרינקלרים למפעל

  • מהם הספרינקלרים? – מערכות ספרינקלרים, הן מערכות שמבוססות למעשה על הפעלה אוטומטית, על בסיס זיהוי כי מדובר על שריפה שמתחילה להתפרץ. את מערכות הספרינקלרים מחברים לעתים קרובות למערכות לגילוי אש. ברגע שיש זיהוי של שריפה – בין אם בשל התפשטות של עשן, או בשל טמפרטורה גבוהה במיוחד – המערכת מופעלת אוטומטית. במצב כזה, הספרינקלרים פשוט מתחילים להתיז מים לכל עבר, וזאת במטרה לחנוק את השריפה כמה שיותר מהר.
  • ולמה הם יעילים למפעל? – באופן ספציפי, ספרינקלרים מהווים אמצעי לכיבוי אש יעיל במיוחד במפעלים. קודם כל משום שיש להם כושר פריסה מרשים מאד – אפשר להתקין אותם בכל מקום במפעל שלכם, כשהם מחוברים ללוח פיקוד מרכזי. הספרינקלרים יכולים גם לעבוד באופן מקומי. כלומר – לפעול רק באזור במפעל שבו יש התראה על שריפה, וזה מאפשר לכם כמובן כיבוי בטוח יותר. העובדה שמדבור על מגנון אוטומטי גם הופכת אותו ליעיל יותר כמובן, ושומרת היטב על המפעל שלכם.
  • מה זה דורש מכם? – שימו לב שאם אתם מתקינים ספרינקלרים במפעל שלכם, עליכם לקחת בחשבון שבמידה והם הופעלו – יהיה צורך לחדש אותם לאחר ההפעלה, ולהחליף כמה מהרכיבים שלהם. עם זאת, קיימות כיום מערכות שמאפשרות החלפה מינימלית של מרכיבי הספרינקלרים, כדי לחסוך עבורכם בעלויות, אך לא לפגוע בבטיחות.

 

זה הביטחון שהוא בכף ידכם

אם לסכם, בעזרת הספרינקלרים, אתם יכולים להשיג את הביטחון הטוב ביותר עבור כל האנשים במפעל שלכם. מדובר על עניין שלא מתפשרים עליו לעולם, והוא מספק לכם ולמפעל את ההגנה האולטימטיבית.

,

דילוג לתוכן