מהו משך ההחלמה מניתוח אף?


ניתוחי אף הפכו לנפוצים כל כך שאנשים מקדישים לכך את חופשות החגים כדי ליהנות מתקופת ההחלמה הטבעית שמתאפשרת להם. בדרך כלל בני נוער וסטודנטים עושים זאת ומנצלים את הזמן הזה להימנע מחשיפה כלשהי משום שאסור לחשוף את האף לשום קרן שמש לאחר הניתוח במשך תקופה מסוימת. ניתוחי אף משתנים לפי גיל המטופל, מצבו הרפואי וגם התיקון שנדרש בניתוח זה, כמובן. לכן, למרות שתופעות הלוואי של ניתוחים אלה די משותפים לכולם, עדיין יש משך החלמה משתנה בין האנשים, כאשר יש גם תמיד סיכון לסיבוכים מסוימים שעלולים להאריך את משך ההחלמה ולגרום במקרים קיצוניים לצורך בניתוח תיקון. זה נדיר מאוד ולכן יש לשים לב למכנה המשותף שמאפיין את המנותחים.

ניתוח האף עצמו והשפעתו

ניתוחי אף יכולים להיות חיצוניים או פנימיים, כלומר בהתערבות עם חתך חיצוני או חדירה דרך הנחיריים. זה גם מה שמשפיע הכי הרבה על משך ההחלמה. זה יכול להימשך חצי שעה ועד שעה ובמקרים מסובכים שכרוכים גם בתיקונים רפואיים שבגללם נדרש הניתוח זה יכולה להימשך יותר אבל זה כבר באמת נדיר. רוב ניתוחי האף קצרים וממוקדים. זה עד כדי כך פשוט שהמנותח נשאר לאחר הניתוח בהשגחה ובמנוחת התאוששות כמה שעות בלבד במרפאה לפני שהוא משוחרר לביתו. ניתוח אף מחייב מנוחה של כמה ימים בבית לפני שחוזרים לפעילות, עוד לפני שמוסיפים לזה זמן החלמה מלא לפני שמורידים תחבושות ותפרים.

החלמה מצלקות ותפרים

עקרונית, צלקות של ניתוח אף הן פנימיות משום שכל העבודה נעשית בתוכו כדי לשנות את המבנה שלו. אבל גם שם נדרש לצלקות זמן כדי להחלים ולהגליד, אפילו אם הן פנימיות. זה תלוי כמובן במידת ההתערבות הכירורגית וכמה חיתוכים נעשו לכם באף או שבירת עצם או שיוף וניסור. צלקות חיצוניות נשארו רק אם תיקנו גם את הנחיריים וגם אז הן צדדיות ונסתרות. מה שקורה באמת מבפנים יותר מאשר צלקות הוא דימומים פנימיים ושטפי דם מסביב לאף ולעיניים, שנוצרים כתוצאה מהחיתוכים או כתוצאה מהלחץ שמופעל על האזור. אלה תופעות לוואי טבעיות ומובנות שקורות לאחר כל ניתוח כזה והן דורשות זמן החלמה של כמה שבועות, בכפוף למצב הטבעי של כל מנותח. יש כאלה שאצלם החלמה משטפי דם נמשכת שבועיים ויש כאלה שיותר. ממתינים בבית שבוע ומורידים את הסד שמונע מגע ותזוזה, לא מבצעים שום פעילות גופנית כדי לא להגביר את שטפי הדם ולהסתכן בנפילה, לא נחשפים לשמש או לחום קיצוני בשבועות הראשונים ואפשר לחזור לפעילות כגילה כבר כשבועיים לאחר הניתוח.


דילוג לתוכן