סימנים להתקף לב אצל נשים


>>המידע במאמר זה נאסף מרחבי הרשת ואין להסתמך עליו בשעת חירום<<

תחום הרפואה יכול להיות לוקה בחסר בכל הנוגע למחקר רפואי בנשים, וזאת בגלל שהמחקרים הרפואיים תמיד פותחו והתבססו על גופו של הגבר, למעט מערכת הרבייה, הנשית והגברית, שהיא על פי הגדרתה בבירור שונה לחלוטין. אך, למעשה, כיום יודעים שגם מערכות אחרות בגוף האישה כמו הלב, הריאות, השרירים והשלד, מערכת הדם וכיוצא בזה, לא מתנהגות בצורה זהה לאופן שבו מערכות אלו מתנהגות אצל הגבר. זו הסיבה שגם תופעות נפוצות כמו התקף לב יכולות להתבטא אצל נשים שונה מאשר אצל גברים. אז איך ניתן לזהות התקף לב אצל נשים?

הפרעות שינה

הפרעות שינה נחשבות לתחום מאוד כללי, שיכול להעיד על מגוון רחב של מחלות, אך נשים שחוו התקף לב העידו כי טרם ההתקף חוו הפרעות שינה ולא יכלו לישון בצורה רציפה.

חרדה

בעיות חרדה מאופיינות בתור סימפטומים לבעיות גדולות יותר, בדרך כלל בתחום הנפש. יחד עם זאת, נשים רבות דיווחו על חרדה משמעותית טרם התקף הלב שחוו וכי פעמים רבות הן חוו את התקף הלב בתור התקף חרדה, בגלל הדמיון בין שניהם.

עייפות רבה

עייפות יכולה להיגרם כמעט מכל סוג של עומס שמופיע בשלבי החיים, אך עייפות חריגה וקיצונית מאוד יכולה לשמש כסימן אזהרה להתקף לב אצל נשים.

בעיות נשימה

אחד הסמינים הברורים ביותר להתקף לב אצל נשים הוא שיעול. שיעול וקוצר נשימה יכול להעיד על התקף לב אצל נשים, בעיקר כאשר מדובר על קושי לבצע נשימות עמוקות. חשוב להדגיש כי קוצר נשימה יכול להיגרם ממגוון רחב של סיבות, ולכן הוא לבדו לא בהכרח יעיד על התקף לב אצל נשים, אך בהחלט יש להתייחס אליו יחד עם התסמינים האחרים.

צרבת

מספר גבוה של נשים דיווחו על צרבת או על הפרעות במערכת העיכול בטרם חוו התקף לב. הצרבת אמנם יכולה להיגרם מסיבות אחרות, אך יחד עם סימנים אחרים היא עשויה להעיד על התקף לב אצל נשים. מדובר באחת התופעות המרכזיות שנשים חשות לפני התקף לב. כמו כן יכולות להיגרם בחילות או הקאות במקום או בנוסף לצרבת.

הזעה וסחרחורות

זיעה קרה היא תופעה שתמיד מעידה על מצב קיצון שהגוף נמצא בה, כגון נפילת סוכר חדה או ירידה בלחץ הדם. בדרך כלל תופעות אלו יגיעו בלוויית סחרחורות, ולכן תסמינים אלו יכולים להעיד על בעיות רבות. עם זאת, סחרחורות, בחילות וזיעה קרה יכולות להעיד על התקף לב אצל נשים ואין לזלזל בכך.

כאב לא ממוקד

כאשר מחפשים תסמינים להתקף לב נהוג לחשוב שהכאבים יהיו באזור זה, אך אצל נשים לא כך הדבר. למעשה נשים רבות דיווחו על כאבים מופשטים יותר באזורים אחרים בגוף טרם התקף הלב. כאבים אלו התרחשו בצוואר ובכתפיים, בלסת וכן בנפיחות או באו לידי ביטוי בעקצוצים.


דילוג לתוכן