השתלת שיניים ביום אחד- באמת יש דבר כזה?


 

ישנן מספר מרפאות שיניים בארץ המפרסמות שיש ביכולתן לבצע השתלות שיניים ביום אחד. מצד אחד, נשמע כמו הגשמת חלום של המון אנשים ומצד שני, אולי זו באמת רק פנטזיה? הנה כל מה שאתם חייבים לדעת לפני שאתם הולכים לחפש פתרונות אחרים לבעיות השיניים שלכם.

אז האם השתלת שיניים ביום אחד קיימת?

התשובה היא כן אבל גם לא בדיוק. ישנם מספר רופאים בודדים בארץ המסוגלים לבצע השתלת שיניים ביום אחד בשיטות שונות כאשר מדובר בדרך כלל על ALL ON 4 או השתלה בזאלית. אז למה לא בדיוק? כי אמנם ההשתלה נעשית ביום אחד אבל ישנם תהליכים מקדימים ואת השיניים הקבועות מקבלים לאחר שבוע- עדיין, זמן המתנה מדהים לעומת מה שהיה עד היום.

מה היה עד היום?

עד לפני שהתגלו ונכנסו ההשתלות החדשות, השתלות שיניים נעשו בתהליך ארוך, כואב אשר לא תמיד הצליח. מדובר בטיפול מתמשכים לתקופה של לפעמים מעל שנה כאשר יש תקופת החלמה לאחר השתלת מספר שיניים של כמה שבועות. בנוסף, אנשים שסבלו מבעיה של מחסור בעצם לא יכלו לעבור השתלת שיניים כי לא הייתה עצם להשתיל עליה את השיניים החדשות.

מה היו עושים מחוסרי העצם?

מחוסרי עצם, אנשים הסובלים ממחסור בעצם הלסת אשר עליה יושבות השיניים, לא יכלו כאמור לעבור השתלת שיניים ולכן הפתרונות שהוצעו להם היו בדרך כלל תותבות. התותבות הן פתרון לא נוח אשר עלול גם לגרום לנסיגת חניכיים ולאחר תקופה הן כבר לא מתאימות וצריך לייצר תותבות חדשות.

אז איך עובדת השתלת שיניים ביום אחד?

השיטה הטובה ביותר הקיימת להשתלות שיניים למחוסרי עצם היא השיטה הבזאלית בה משתילים את השיניים ישירות על העצם הבזאלית. לאחר שתעברו את הבדיקות הראשוניות ותמצאו מתאימים לניתוח, תוכלו לעבור את השתלת השיניים. ההשתלה לוקחת מספר שעות שבסופן תקבלו שיניים זמניות. לאחר שבוע עד עשרה ימים תוכלו לקבל את השיניים החדשות והיפות שלכם. בעזרת השיניים החדשות תוכלו לחזור ללעוס מאכלים קשים והכי חשוב, תוכלו לחזור לחייך בלי להתבייש. מראה השיניים החדשות מדמה שיניים אמתיות וקשה להבחין בכך שהן לא אמתיות.

מי אינו יכול לבצע השתלת שיניים?

  • אדם הסובל ממחלות מסוימות כמו סוכרת, אוסטאופורוזיס, מחלות לב או נוטל תרופות מסוימות באופן קבוע.
  • אדם מעשן.

אילו סיבוכים עלולים להיות בהשתלות שיניים?

  • זיהום בפצע הניתוח.
  • דימום באזור הניתוח.
  • סיכוני הרדמה.
  • פגיעה עצבית.
  • פגיעה בסינוס.

האם יש הגבלות לאחר הניתוח?

יש להימנע משתייה ואכילה במשך שעתיים לאחר הניתוח או לפי הוראות הרופא. רצוי להימנע מאכילת מאכלים קשים בימים הראשונים ומפעילות גופנית מאומצת. כמובן שחשוב לשמור על היגיינת השיניים על מנת לשמור על מצב תקין שלהן.

 

 


דילוג לתוכן