תרגול יוגה ותרומתו לבריאות


מטרות-העל של תרגולי היוגה השונים הינן לחבר בין גוף ונפש כך שנחוש נינוחים ורגועים יותר ונדע להקשיב לעצמינו הרבה יותר מקרוב. ככל שעוברות השנים, כך מצטבר יותר ויותר ידע אודות ההשפעות המיטיבות של תרגול יוגה על בריאות האדם, פיזית ונפשית גם יחד כך שלא מדובר רק בפעילות חברתית מהנה בלבד. להלן מידע מועיל על תרגולי היוגה השונים ותרומתם לבריאות האדם.

קצת על מהות היוגה

היוגה הינה כינוי למגוון שיטות אשר עוזרות לחבר בין המצב הפיזי והמנטאלי של האדם. מדובר בשיטה עתיקת יומין שהתפתחה לאורך שנים רבות ע”י מאסטרים ידועים אשר מגיעים בעיקר מהתרבות ההינדית והבודהיסטית. למעשה, לא קיים תרגול יוגה אחד ויחיד שכן כל שיטת תרגול שונה ממשנתה הן בעצימות האימון והן בשלבים השונים שלו. ולמשל, שיטת הביקראם יוגה הינה סוג יוגה אשר מתבצעת בחדר מחומם, חם ולח כך שהמון זיעה מעורבת בתרגול שלה. האיינגר יוגה הינה שיטת תרגול אשר כוללת תרגילים אשר מצריכים גמישות מסויימת תוך יכולת התמדה בהישארות בתנוחות מסויימות. שיבננדה יוגה הינה יוגה איטית ומונוטונית המיועדת בעיקר להרגעה וישנן עוד מגוון שיטות תרגול יוגה כך שכל אחד יכול למצוא בקלות את דרך האימון המתאימה לו.

יוגה

ומדוע היוגה בריאה?

כל שיטות תרגול היוגה גורמות למתאמן לשלוט על קצב הנשימות שלו ולהיות מודע אליהן. למעשה, במהלך התרגולים מתרחשת פעולה של הרפיה פיזית ונפשית אשר מחזיקה מעמד הרבה מעבר לזמן האימון. הפגת המתחים והרוגע הינה הבסיס לאפקט המיטיב של תרגול יוגה על בריאות הנפש של המתאמן, לטיפול ומניעת דיכאון, הפחתת חרדות ועוד. שיעורי היוגה הינם מפגשים חברתיים לכל עניין ודבר, אשר מעצימים את המשתתפים מבחינה אישית. היוגה תורמת לגמישות המפרקים והארכת טווחי התנועה שכן היא כוללת חזרות קבועות על תרגילים מסוימים תוך הישארות בפוזיציות כאלה ואחרות לאורך זמן. תרגול יוגה מחזק את טונוס השרירים ואף תורם לבריאות הלב ושיפור מהלך מחזור הדם. הדבר נכון הן לגבי האשטנגה יוגה הנמרצת אך גם לגבי סוגי היוגות ה- “רגועות” יותר, שכן אלו עוזרות להפחתת קצב הלב באופן טבעי. מחקרים רבים אף מראים את הקשר שבין תרגול יוגה לבין הימנעות וטיפול במחלות כרוניות כגון בעיות זיכרון, סכרת ועוד.

,

דילוג לתוכן