כך תפחיתו סטרס במרחב הפרטי שלכם


יש מקומות שבהם החוק מחייב התקנה של מערכות גילוי אש, אך מסתבר שמדובר על הוצאה משתלמת גם בשביל השקט הנפשי. המערכות מתאימות לבנייני משרדים ומבנים משותפים, לבתים פרטיים, לחנויות ולכל מי שרוצה לצמצם משמעותית את סיכוני האש

מערכות גילוי וכיבוי אש מותקנות בסוגים רבים של בניינים על פי צורך או על פי החוק. מלבד המקרים שבהם התקנת המערכת היא תנאי לקבלת רישיון עסק, כדאי לזכור שמדובר על אמצעי יעיל להשגת שקט נפשי. זו אחת המערכות החשובות ביותר לטיפול בנזקי אש והיתרון האמיתי שלה בא לידי ביטוי בגילוי מוקדם של שריפות ודליקות.

מערכות גילוי אש מספקות התרעה מוקדמת בדבר שריפה. הן מבוססות על גלאי עשן מסוגים שונים, אך תצורת המערכת נקבעת בהתאמה אישית למידת הסיכון. כך למשל ניתן להתקין מערכת מסוימת על בסיס אופי המבנה, צורת המבנה, שעות האכלוס, חלוקה פנימית של החלל ועוד.

מה כוללת המערכת?

מי שרוצה לישון בשקט בלילה צריך לדעת מה מרכיב מערכות גילוי אש. אלו החלקים הבולטים והמרכזיים של מערכות מן הסוג הזה:

א. רכזת – בכל מערכת גילוי עשן יש רכזת. ההבדל היחיד הוא בין רכזת אזורית שמסמנת באיזה אזור התגלתה האש ומיועדת בעיקר למבנים משותפים ובנייני משרדים, לבין רכזת כתובתית שבה כל גלאי מקבל כתובת משלו לאיתור מדויק של מיקום השריפה.

ב. גלאים – מלבד מערכות עם גלאי חום שמזהה עלייה מהירה בטמפרטורה ומותקן במטבחים או בחדרי גנרטורים, ברוב המערכות יש גלאים אלקטרוניים. אפשר לבחור מערכות גילוי אש עם גלאי אופטי, גלאי קרן וגלאי יניקה. אפשרות אחרת היא להתקין גלאי להבה שרגיש לספקטרום הפליטה של להבות, או גלאי ידני כמו לוחצן ומושכן. הגלאי הידני מתאים לחדרי מדרגות והיתרון שלו הוא ניצול היכולת האנושית לזהות התפרצות שריפה ודליקה.

ג. אמצעי התרעה – אי אפשר לנצל את היתרונות של מערכות גילוי אש בלי לקבל התרעה בזמן. את ההתרעה ניתן לבסס על אמצעי שמע, אמצעים ויזואליים וחייגן אוטומטי שיוצר קשר עם רשויות כיבוי האש באזור.

ד. מערכות הגנה אקטיביות – במערכות שמיועדות להגנת אש במבנים, בתי תעשייה, מחסנים ועסקים יש חיבור למערכות חשמל, מערכות שחרור עשן ומערכות על/תת לחץ. החיבור מבטיח ממשק משותף ואפשרות לטפל בכל נזקי השריפה בעת ובעונה אחת. חיבור למערכת החשמל מבטל את הזרם ומונע התלקחות נוספת, בעוד חיבור למערכת שחרור עשן מיועד להפעלת מערכות יניקת עשן, מיזוגי אוויר ותריסי מעבר בתעלות אוורור.

אנשי מקצוע בתחום של כיבוי וגילוי אש יכולים להמליץ על מערכות ספציפיות ולהעניק שקט נפשי גם למי שנמצא במקום בעל פוטנציאל סיכון גבוה מהרגיל. בשורה התחתונה, הדבר החשוב הוא להכיר את המאפיינים של מערכות גילוי וכיבוי ולנצל אותן היטב.


דילוג לתוכן