יישור שיניים שקוף למבוגרים

בריאות הפה

את רוצה להראות טוב ביום חתונתך, לחייך למצלמה ולהרגיש נפלא או אולי תמיד היה לך קשה לעמוד מול קהל וחששת שהשיניים העקומות שלך ימשכו תשומת לב?
אתם לא לבד. מבוגרים רבים סבורים שהם “פספסו את הרכבת” בכל הנוגע ליישור שיניים כי לא טיפלו בעניין בתקופת ילדותם. הבשורות הטובות הן שאפשר לבצע פרוצדורה אורתודנטית גם בגיל מבוגר מבלי להסתובב חמושים בגשר בולט שעשוי לפגוע בתדמית או בביטחון העצמי.
הטכנולוגיה המתקדמת היום מאפשרת לבצע יישור שיניים שקוף וליהנות מהליך אפקטיבי ומתוצאה נהדרת. הפרוצדורה עצמה אינה פוגעת בתפקוד או באיכות החיים. מה ההבדל בין יישור שיניים שקוף לרגיל ומהם היתרונות של השיטה השקופה? כל מה שחשוב לדעת.

בריאות הפה

בריאות הפה מתחילה בשיניים ישרות

 

נתחיל בכך ששיניים עקומות מהוות מטרד אסתטי אך גם פונקציונאלי. יש מי שסובלים משיניים עקומות שנוצרו כתוצאה מדלקות חניכיים או פגיעה פיזית בשיניים, אובדן שיניים שהשפיעו על צמיחת השיניים הקיימות. שיניים עקומות לא נראות טוב וגם יכולות לגרום לבעיות לעיסה ולהשפיע על היגוי. שיניים עקומות גם מקשות על הטיפול והתחזוקה בשיניים – יותר קשה לצחצח שיניים עקומות והרבה יותר קל לטפל, כולל בחוט דנטלי ובהסרת אבנית בשיניים ישרות כך ששיניים ישרות נקשרות גם בבריאות הפה ולא רק במראה מושך.

בעבר היה נהוג ליישר שיניים באמצעות גשר שהיה עשוי מפלדת אל חלד או מחומר קרמי, שהפעיל כוח על השיניים ויצר את התזוזה שהוביל ליישור השיניים. החומר המאסיבי של הגשר בלט מעל השיניים וגרם למבוכה עבור מי שלא רצה להסגיר את העובדה שהוא עובר טיפול אורתודנטי. במקרים רבים, הגשר על המוטות והסוגרים שלו היה גם כרוך בחוסר נוחות ולא באמת אפשר להיות עם ולהרגיש בלי…מעבר לכך, הגשר היה לפעמים מהווה מלכודת למזון והיה עשוי להוות קרקע פורייה לדלקות שונות כתוצאה מלכלוך שנתפס בגשר.

 

השיטה השקופה – הדרך המנצחת ליישור

כיום, כאמור, המצב הוא אחר. השיטה השקופה נקראת אינויזליין (Invisalign) שקיימת בענף האורתודנטי מאז 1997 ובעלת יתרונות רבים למי שחיפש אלטרנטיבה אסתטית המהווה פתרון של יישור שיניים שקוף. המערכת המתקדמת שקופה ומינימליסטית כך שהיא כמעט ולא נראית ובנוסף, היא ניתנת לשליפה. ההמלצה היא להרכיב את המערכת כ-22 שעות ביממה ושעתיים ביום ניתן בהחלט להיות בלעדיה, למשל, לאכול, לשתות, לצחצח שיניים והיעדרותה לא תיפגע בתוצאה הסופית. כמו כן, העובדה שהמערכת נשלפת מאפשרת תנאי תחזוקה נאותים יותר, היפטרות מאוכל ולכלוך ושמירה על היגיינת הפה והשיניים גם תוך כדי תהליך היישור עצמו.

יצירת הפלטה השקופה מבוססת על התאמה אישית מדויקת לאחר הדמיה תלת ממדית. חשוב לייצר את הפלטה בהתאמה אישית על פי המבנה האנטומי של הפציינט וכן מדובר בתהליך הדרגתי של שימוש במערכת לפי התקדמות התהליך ומעקב של רופא השיניים. היופי הוא שהתוצאות ניכרות תוך זמן קצר והפלטה עצמה קלילה, הרכבתה אינה כרוכה בכאב והיא למעשה מייצרת תזוזה עדינה של השיניים ומתאימה גם למצבים קשים של שיניים צפופות במיוחד ומצבים מאתגרים אחרים. התהליך מאפשר שליטה ותזמון תהליכים ותנועות נכונות של השיניים ומסוגל להזיז את השיניים אנכית או אופקית בהתאם לצורך. לרוב התהליך נמשך כ-12 חודשים אבל משך התקופה משתנה מפציינט לפציינט לפי מצב השיניים.

יישור שיניים שקוף אידיאלי למבוגרים שרוצים להמשיך בשגרת חייהם ולשמור על מראה אטרקטיבי על אף תהליך היישור. חשוב לפנות מראש למרפאת שיניים המציעה פרוצדורה של אינויזליין בהתאמה אישית. יישור כל הדרך לחיוך הנחשק…


דילוג לתוכן