בית » תזונה ודיאטה » איך מומלץ לצרוך תוספים לספורטאים?

איך מומלץ לצרוך תוספים לספורטאים?

איך מומלץ לצרוך תוספים לספורטאים?
תוספים לספורטאים

תוספים לספורטאים

ספורטאים מקצועיים וחובבים חייבים להקפיד על תזונה בריאה, נכונה ומאוזנת. התזונה חייבת לכלול את כל הרכיבים הנחוצים לגוף, בהתאמה לסוג הפעילות הגופנית ולמצב הבריאותי הכללי. מעבר לתפריט מאוזן הכולל את כל אבות המזון, חשוב לעוסקים בפעילות ספורטיבית לספק לגוף תוספי תזונה איכותיים לצורך בניית שרירים ותחזוקה כללית, להגנה על הגוף, לשיקום מהיר יותר לאחר האימונים ולשיפור ביצועים.

מה זה תוספי תזונה לספורטאים?

תוספי תזונה נועדו לסייע לספורטאים העוסקים בפעילות גופנית לפחות 3 פעמים בשבוע לפצות על חסכים תזונתיים, יש מגוון רחב של תוספים לספורטאים כמו תוספי ויטמינים, חומצות אמינו, מינרלים שונים, חלבונים, קריאטין ועוד.

חשוב להדגיש כי תוספי תזונה לספורטאים אינם מחליפים את התזונה הרגילה והמותאמת אישית לספורטאי, ואין צורך לרכוש את כל התוספים המיועדים לספורטאים. כדי לבחור נכון תוספי תזונה לספורטאים מומלץ להתייחס לגורמים הבאים:

  • סוג הפעילות הספורטיבית שאתם מבצעים (אימונים בחדר כושר, רכיבה על אופניים, ריצות, משחקי כדור וכו').
  • רמת העצימות והאינטנסיביות של האימון הגופני.
  • תדירות הפעילות הספורטיבית ומשך כל אימון.
  • מבנה ומאפייני גופו של הספורטאי.
  • הרגלי תזונה.
  • מטרות הפעילות הספורטיבית.

שלוש קבוצות עיקריות של תוספים לספורטאים

בשוק תוספי התזונה לספורטאים יש מגוון רחב של מוצרים, לכן הבחירה אינה פשוטה. כאשר מעוניינים לרכוש תוספי תזונה המתאימים לספורטאים כדאי להבדיל בין 3 קבוצות של תוספי תזונה:

  • תוספי תזונה לבנייה ולתחזוקה שוטפת של מערכות הגוף, לרבות שרירים.
  • תוספי תזונה להגנה על הגוף, לשיקום מהיר יותר ולשמירה על הגוף.
  • תוספי תזונה לספורטאים המעוניינים לשפר תוצאות והישגים.

קבוצת התוספים לבנייה ולתחזוקה שוטפת היא החשובה ביותר. התוספים השונים מספקים לגוף את הבסיס לבנייה ולתחזוקה של מערכות הגוף והשרירים, ללא תוספי תזונה קשה לשרוד את האימונים המפרכים, כמעט ובלתי אפשר לשפר תוצאות והגוף מתקשה יותר בהתאוששות לאחר האימונים.

תוספי תזונה מומלצים לספורטאים

  • אבקות חלבון – חלבון הוא אבן בניין חשוב והכרחי לבניית השריר, ללא חלבון בכמות מספקת קשה לשפר תוצאות וההתאוששות מהאימונים קשה יותר. חשוב לציין כי מעבר לתזונה הייעודית של הספורטאי הכוללת חלבונים ממזון רגיל, חשוב לצרוך גם אבקת חלבון. קל יותר לגוף לספוג את אבקת החלבון בהשוואה לספיגה הטבעית של חלבון ממזון מוצק.
  • גיינרים – אבקות גיינרים נועדו להעלות מסת שריר ולהשלים את התזונה. גיינרים מכילים חלבונים ופחמימות מורכבות ואיכותיות, לרוב בתוספת של חומצות אמינו, ויטמינים ומינרלים, יש גם אבקות המכילות קריאטין, גלוטומין, חומצות שומן ועוד.
  • קריאטין – תוסף תזונה טבעי ובטוח המסייע לספורטאי באמצעות עלייה משמעותית בכוח השרירים, זהו תוסף פופולרי בקרב המתאמנים בחדר כושר ובקרב ספורטאים המשקיעים אנרגיה רבה באימונים.
  • מולטי ויטמין – חשוב לצרוך ויטמינים כדי לשפר ביצועים, להגן על הגוף ולהתאושש מהר יותר לאחר האימון האינטנסיבי. מומלץ לשלב בתפריט גם תוספי תזונה של ויטמינים ממשפחת B, במיוחד 12B.
  • חומצות שומן – ספורטאים חייבים לכלול בתזונה שלהם חומצות שומן כמו אומגה 3, יש לספק לגוף תוסף כדי להגיע לכמות היומית הנדרשת לספורטאי.
  • חומצות אמינו – יש להוסיף תוספים לספורטאים כמו חומצות אמינו וגלוטמין כדי לשמור על מסת שריר, לחזק את הגוף ולסייע בחיזוק המערכת החיסונית ותפקודי כלל מערכות הגוף.


דילוג לתוכן